Biznes kwiatowy – prawdziwe oblicze
23

maj

Biznes kwiatowy – prawdziwe oblicze

Coraz mniejsza liczba kwiaciarni na naszym rodzimym rynku to fakt. W branży powstaje coraz mniej firm a coraz więcej się zamyka. Od kilku lat jest to już wyraźnie zauważalna tendencja, która się podtrzymuje. W tym momencie rzeczywiście można powiedzieć, że rejestruje się mało firm w branży florystycznej. Ale co z tego wynika?

Przede wszystkim trzeba powiedzieć, że obecnie sytuacja wygląda nieco inaczej, ponieważ sama branża się mocno zmieniła. Okazuje się, że na rynku kwiatowym mamy zmieniające się trendy. Ponad połowa oferowanych nam usług to obecnie działalność firmy, która systematycznie na rynku traci. Kwiaciarnie mają coraz większe trudności, by się rozwijać, zaczynają tracić. Koszty zatrudnienia pracowników, trudna sytuacja gospodarcza, nieuczciwa konkurencja, problemy z kwiatami. To wszystko sprawia, że rynek mocno się zmienia i tym samym trudno tutaj mówić o jednej przyczynie trudności firm, które starają się działać w branży związanej z kwiatami.

Przyczyny porażek kwiatowych przedsiębiorstw

Trzeba jednak zauważyć, że obecnie zdecydowana większość upadających kwiaciarni to te, które dopiero się otworzyły. Wiele firm otwiera się bez odpowiedniego przygotowania, analizy rynku i kapitału. To prowadzi do szybkiej porażki, ponieważ ludziom wydaje się, że prowadzenie kwiaciarni to prosta sprawa. W rzeczywistości sytuacja nie jest tak jasna jakbyśmy tego chcieli. Wybranie złej lokalizacji, źle świadczone usług, źle wybrany dostawca kwiatów. To wszystko niestety może mieć znaczenie i decydować o tym, że nie będziemy w stanie na rynku się utrzymać. Konkurencja jest bardzo duża i kwiaciarnie, które są na rynku od lat najczęściej mają zdecydowanie łatwiej, ponieważ posiadają bazę zadowolonych klientów i to będzie oczywiście napędzać ten rozwijający się cały czas rynek. Wszystko to sprawia, że kwiatowe przedsiębiorstwa mają problemy i trudno przypuszczać, by w krótkim czasie miało się to jakoś diametralnie zmienić, ponieważ rynek nie daje takim firmom większych szans na rozwój.